arrow_drop_up arrow_drop_down

Waardevol klantcontact

De klant is de start van de oplossing.

8.7
Aanbeveling door deelnemers
125
Deelnemers meegedaan
8
Organisaties meegedaan

Groeien met de leerlijn Waardevol (Klant)contact

Als klantcontactmedewerker doe je er alles aan om een waardevol gesprek met de klant te voeren. Maar hoe kun je 'eigenaarschap' in klantcontact nog meer realiseren? Voel jij je al 'psychologisch eigenaar' van jouw klantcontacten? Pak je klantsignalen actief op? Zowel binnen jouw team als binnen de organisatie? Het resultaat van 'eigenaarschap' in klantcontact is dat de klant nog sneller en beter geholpen wordt. En dat je als organisatie voortdurend leert van de klant. De leerlijn Waardevol klantcontact levert jou het volgende op:


  • Het voeren van een waardevol klantgesprek;
  • Handvatten bij 'emoties en weerstand' van een klant; wij noemen dat liever gouden kansen ;-);
  • Het oppakken van de signalerende rol, actief melden en onderzoeken;
  • Het geven en ontvangen van feedback zowel binnen jouw team als binnen de organisatie;
  • Op basis van klantvragen zoeken naar oorzaken en oplossingen in de organisatie.

Hoe ziet de leerlijn Waardevol klantcontact er dan uit?

Van basisvaardigheden naar eigenaarschap

Voor eigenaarschap in klantcontact onderscheiden we 4 invalshoeken. Zie het figuur hiernaast. De nieuwe ontwikkelingen om ons heen, de organisatie waar wij in werken, onszelf en natuurlijk de klant. Al deze factoren zijn van invloed op ons klantcontact en daar dienen we dus rekening mee te houden.

Het gesprek

Hoe voer je een zakelijk en klantgericht gesprek op basis van een effectieve gespreksstructuur?


Emoties

Leer op welke manier je klantsignalen kan (h)erkennen. 



In contact

Hoe maak je van ieder contact een dialoog? Overtref de verwachtingen.



Eigenaarschap

Hoe realiseer je eigenaarschap in klantcontact? Vanuit de klant, jouw team, de organisatie en jezelf.

Benieuwd?

Praktisch

5 dagen

Deze training duurt 5 dagen.

Klassikaal en/of online

Deze training kunnen jullie klassikaal en/of online volgen. Kies de vorm die bij jullie past.

Incompany

Wij verzorgen deze training incompany. Op maat en op de wijze die voor jou en je collega's het beste past.

E-learning

Tijdens de voorbereiding op deze training maak je gebruik van onze 

e-learningomgeving Luz. Zo kan je tijdens de training nóg meer oefenen met jouw ingebrachte voorbeelden.

Coaching

Na de training is de coaching in de praktijk essentieel. Je brengt het geleerde daarmee direct in de praktijk. Kies voor een coach van Ocaro óf uit jouw organisatie.

Acteur

Je leert natuurlijk het beste als je iets direct in de praktijk brengt. Tijdens deze training werken we met een acteur om de theorie beter te laten beklijven!

Klaar voor meer waardevolle (klant)contacten?