Groeien met de leerlijn Waardevol (Klant)contact
Als klantcontactmedewerker doe je er alles aan om een waardevol gesprek met de klant te voeren. Maar hoe kun je 'eigenaarschap' in klantcontact nog meer realiseren? Voel jij je al 'psychologisch eigenaar' van jouw klantcontacten? Pak je klantsignalen actief op? Zowel binnen jouw team als binnen de organisatie? Het resultaat van 'eigenaarschap' in klantcontact is dat de klant nog sneller en beter geholpen wordt. En dat je als organisatie voortdurend leert van de klant. De leerlijn Waardevol klantcontact levert jou het volgende op:
- Het voeren van een waardevol klantgesprek;
- Handvatten bij 'emoties en weerstand' van een klant; wij noemen dat liever gouden kansen ;-);
- Het oppakken van de signalerende rol, actief melden en onderzoeken;
- Het geven en ontvangen van feedback zowel binnen jouw team als binnen de organisatie;
- Op basis van klantvragen zoeken naar oorzaken en oplossingen in de organisatie.