Social media

Concrete handvatten vooreffectief communiceren via social media.

Lampen peertje met social media
8,5
voor de training
9,5
voor de trainers
85%
beveelt deze training aan

Hoe communiceer je op een eigentijdje en klantgerichte wijze op social media?

Krijgt jouw organisaties klantvragen via social media en kom je online in gesprek met jouw klanten? Of ben je nog niet werkzaam (in dit vakgebied) en wil je je wel verdiepen in online klantcommunicatie? Tijdens deze training leer je hoe je op een klantgerichte en doeltreffende manier de interactie aangaat op social media. De training Social media levert jou het volgende op:


  • Hanteren van de juiste tone of voice;
  • Effectief omgaan met (zinloze) discussies;
  • Online persoonlijk verbinding maken, complimenteren en vragen stellen;
  • Klantgericht omgaan met emoties en weerstand op social media;
  • Actief schrijven; positief en modern taalgebruik;
  • Wat schrijf je wel en wat niet?;
  • De do's en don'ts op social media;
  • De regie houden.

"Ik ben social media leuk gaan vinden"

Ik ben social media zowaar leuk gaan vinden. Dankzij de training door Mayke en de praktische oefeningen, is mijn zelfvertrouwen gegroeid. Ik kan de tips m.b.t. het spelen met taal goed toepassen op het KCC van de gemeente Oss, zowel aan de telefoon als via de online kanalen. Bedankt hiervoor!


Natalie van Tol, Publieksvoorlichter gemeente Oss

Hoe ziet een training Social media er dan uit?

Tijdens deze training krijg je concrete handvatten waarmee je direct aan de slag kunt! Je krijgt de ruimte om zelf voorbeelden in te brengen.

Online communiceren

Leer hoe je waardevol online kunt communiceren. Met welke 'regels' dien je rekening te houden?

Do's en don'ts op social media

Wat is de etiquette op  social media? Leer hoe om te gaan met zinloze discussies.

Effectief en klantgericht

Leer kort en begrijpelijk te schrijven. Tijdens deze training word jij je bewust van de juiste tone of voice.

Voorbeelden uit de praktijk

Voorbeelden uit de praktijk

In de training gaan we aan de slag met voorbeelden uit de praktijk.
social media kanalen

Verschillende kanalen

WhatsApp, Facebook, Twitter en chat: wat is het verschil en hoe gebruik je ze?

succes verhalen

Succes verhalen

Welke organisaties doen het erg goed in webcare?

Benieuwd?

Praktisch

Studiebelasting

Duur: 3 dagdelen training

Zelfstudie ongeveer 2 uur

Hybride training

Deze training wordt hybride gegeven. Dit betekent dat jij zowel online als op locatie kan aansluiten!

Incompany & open inschrijving

Deze training geven we incompany, maar je kan je ook individueel inschrijven!

E-Learning

Voor zelfstudie maak je gebruik van onze online leeromgeving Luz. De zelfstudie voor deze training bedraagt ± 2 uur.

Oefenen

Oefenen

Tijdens deze training oefen je met de andere deelnemers. Zodra je het geleerde in de praktijk brengt, onthoud je het beter.

symbool certificaat

Certificaat

Het is mogelijk om na de training een digitaal certificaat van deelname te ontvangen!

Leren hoe je de interactie op social media zoekt?

Meerdere collega's aanmelden?    

arrow_drop_up arrow_drop_down