Header opleidingen KCC medewerkers


Opleidingen, trainingen en e-learnings voor klantenservice medewerkers

Ik zoek een opleiding voor mijzelf.

Ik zoek een opleiding voor mijn team.

Vind jouw training 
Carolien belt achter bureau

Wat is onze aanpak?

Ons team helpt jullie graag om een stap dichterbij jullie doelen te komen. Dat doen we door maatwerktrainingen met impact te bieden. Om impact te realiseren, is natuurlijk de eerste vraag: wélke doelen willen jullie bereiken?

Wat gaat nu goed in jullie klantgesprekken? Waar liggen de verbeteringsmogelijkheden? Welk concreet gedrag hoort hierbij? Maken jullie gebruik van klanttevredenheidsmetingen? Zo ja, welke leerpunten zitten hierin voor de training?

Kortom: eerst een goede analyse, dan een training met impact. Het lijkt wel op een klantgesprek 😊

Opleidingen en trainingen voor KCC- en baliemedewerkers

Onze trainingen zijn klassikaal, online en via e-learnings te volgen. Jij kiest!

Customer Experience

Leren hoe je in de basis een goed en waardevol klantgesprek voert? Kies dan voor deze krachtige basistraining via MS Teams.

Klantgerichte communicatie

Zoek je een uitgebreide training basisgespreksvaardigheden op locatie? Oefen voor een goede gespreksstructuur en leer de klantvraag te analyseren.

Omgaan met emoties

Raak je soms onder de indruk van een boze klant? En vind je het moeilijk om nee te zeggen of een gesprek bondig te houden?
Boze man met luidspreker en telefoon

Omgaan met telefonische agressie

Leer de vormen van agressie herkennen en hoe jij de-escalerend jouw gesprek kunt voeren.

Eigenaarschap in klantcontact

Wil je meer eigenaarschap laten zien? En meer voor elkaar krijgen bij jouw interne collega's? 

Persoonlijk leiderschap

Word bewust van je eigen drijfveren, vaardigheden en automatische patronen in je dagelijks leven en/of op je werk.

Binnenkort meer 

Klantgericht e-mailen

Wat is een klantgerichte e-mail? Hoe zorg je ervoor dat een klant zich gezien en gehoord voelt?

Lampen peertje met social media

Social media in klantcontact

Vind je het lastig om de juiste tone of voice te hanteren en actief te 'luisteren' via social media?

Klantgericht chatten

Hoe zorg je ervoor dat je chat juist en goed inzet? Hoe krijg je via chat persoonlijk contact? Hoe achterhaal je de klantvraag?
Binnenkort meer


Engels in klantcontact

Wil jij meer vertrouwen krijgen in het Engels spreken en/of schrijven naar klanten? En oefenen met vakjargon?

Nederlands in klantcontact

Basiskennis Nederlands. De training wordt op maat gemaakt voor jullie organisatie en praktijksituaties.

Time Management

Hoe krijg je meer grip op jouw taken en de tijd die je hiervoor hebt? Een training vol tips voor meer effectiviteit!

Vernieuwd: mbo3/4-training Klantcontact Professional

Een erkende mbo3/4-training Klantcontact professional! Meer informatie?

E-learnings in klantcontact

Wil je in eigen tempo e-learnings en webinars in klantcontact volgen? En je eigen onderwerpen kiezen?

Coaching on the job

Hulp nodig bij het coachen van medewerkers? De ervaren coaches van Ocaro staan voor je klaar!
Klant staat aan de balie

Vaardigheidsmodule dienstverlening (NVVB V1)

Praktische handvatten voor een nóg waardevoller klantcontact aan de balie. Ontwikkel jezelf als professioneel dienstverlener.

Zelfontwikkeling in dienstverlening (NVVB V2)

In deze module leer je jezelf beter kennen: waar ligt jouw talent en hoe zet je dat in in jouw werk als medewerker Burgerzaken bij de gemeente?

Man met gebalde vuisten

Omgaan met agressie
aan de balie

Heb je aan de balie wel eens te maken met agressieve klanten of inwoners? Leer hierop adequaat te reageren met deze training.