Ontspanning na inspanning
De verloren kwartiertjes
Heb jij de vakantie nog voor de boeg? Of achter de rug met mooie herinneringen? Of viel het door omstandigheden wat in het water?
Hoe dan ook, ik gun je na inspanning de nodige ontspanning. Tijdens jouw komende vakantie, in het weekend of zomaar, tijdens een ‘verloren’ kwartiertje. Zo’n kwartiertje waarin je wacht op iemand of uitkijkt naar de trein op het station. Ik heb de neiging – zoals velen met mij J - als eerste mijn mobiel te pakken. Even scrollen…. Een tijdje geleden heb ik besloten om tijdens deze kwartiertjes eens even niks te doen. Kijken in de omgeving wat er gebeurt, ongegeneerd mensen bekijken, van het zonnetje genieten of even voor mij uit te staren.
Zo’n verloren kwartiertje geeft mij nu regelmatig de nodige ontspanning. Ik merk dat het voor mij werkt. Maar misschien werkt het voor jou wel helemaal niet. Of iets wel of niet werkt, ontdek je door te doen en te ervaren. Zoals ook tijdens coaching of trainingen. Welk inzicht heeft mij verrijkt? Welke handvatten wil ik gaan toepassen? We zijn tot slot allemaal individuen en geen eenheidsworsten.
Als je over het beïnvloeden van gedrag en KPI’s in klantcontact nog meer wilt horen, kun je de podcast van Sannah Brouwer beluisteren waarin ik haar gast mocht zijn. Sannah is verantwoordelijk voor de klantenservice van Blue Current en een bevlogen dame in het vak! In haar podcast-serie ‘De klantreisgids’ gaat ze op zoek naar hoe je als organisatie de meest ultieme klantbeleving kunt realiseren.
Veel luisterplezier en ontspanning. Op een moment en wijze die bij jou past!
Zomerse groet, Carolien