Wat is jouw invloed op eigenaarschap?

Welke invloed kun je als leidinggevende dan wel uitoefenen?

Er zijn veel factoren van belang op dat gevoel. De manier waarop de organisatie werkt. Of het team. Natuurlijk de medewerker zelf. En van grote invloed: de manier van leidinggeven.  Tijdens het Webinar kwam dat ook terug: “Loslaten is misschien wel het belangrijkste wat je als leidinggevende kunt doen om eigenaarschap te vergroten”, hoorde ik een van de deelnemers zeggen. Eens. Maar wel met een duidelijke richting en de nodige support, concludeerden we samen.

Zelf zie ik na het lezen van onderzoeken over het onderwerp, interviews met medewerkers en mijn eigen onderzoek, dat vertrouwen en zelfvertrouwen aan de basis liggen. Een medewerker die het vertrouwen heeft in het team en de organisatie, durft buiten de gebaande paden beslissingen te nemen. Een medewerker die zelfvertrouwen heeft, neemt zaken niet persoonlijk, gaat er van uit dat zowel hij/zij als de ander in de basis ‘oké’ is en gaat uit van een hoger doel: het goede en juiste gesprek voeren voor de klant. En daar heb je als leidinggevende juist veel invloed op!


Webinar gemist? Dan heb ik goed nieuws. Op 21 oktober om 9.00 uur ga ik met het Webinar ‘Eigenaarschap in klantcontact' in de herhaling! Geef je nu op via onderstaande button.

Graag tot dan!
Anouk de Leeuw


Waar: Online via MS Teams
Wanneer: 21 oktober 2022
Hoe  laat: 09.00 - 10.30 uur