Waar ligt de grens?
Onze ervaring in klantcontact leert helaas dat agressie toeneemt. Klanten hebben een korter lontje of zitten vast in het systeem van de overheid of andere organisatie. Sommige klanten kunnen op basis van bijvoorbeeld een gedragspatroon uit hun jeugd niet anders reageren dan agressief. En dan heb je als medewerker handvatten nodig en een nog sterkere bewustwording van jouw eigen overtuigingen. Iedere reactie komt immers vanuit een bepaalde overtuiging van jezelf. Wil je meer leren over hoe jij effectiever kunt reageren op boze dan wel agressieve klanten?
De training Omgaan met agressie levert jou het volgende op:
- Meer inzicht in jouw primaire reacties op een boze klant of spanningsvolle situatie: reactie begint vanuit een overtuiging van jezelf;
- Agressie voorkomen: (h)erkenning van elkaar, de mens willen en kunnen zien;
- De vier verschillende vormen van agressie herkennen;
- Meer inzicht in veiligheid aan de balie;
- De-escalerend handelen en gedrag ombuigen;
- Eigen emoties herkennen en spanning reguleren.
De training wordt gegeven door gespecialiseerde en ervaren trainers in dit vak, die hun sporen hebben verdiend bij bijv. de GGD, ziekenhuizen of gemeenten.