Header opleidingen nieuwe medewerkers


Opleidingen, trainingen en e-learnings voor nieuwe medewerkers

Ik zoek een opleiding voor mijzelf.

Ik zoek een opleiding voor mijn team.

Vind jouw training 
Carolien belt achter bureau

Yes, een nieuwe collega!

Stel je eens voor: als nieuwe medewerker kom je binnen bij jullie organisatie. Hoe is de ontvangst? Wat laten jullie zien en horen over jullie organisatie? Welke verwachtingen heeft de nieuwe collega zélf eigenlijk? Ligt er een goed doordacht inwerktraject klaar? Een goede collega vinden is de eerste stap. Maar daarmee start het volgende: hoe zorg je ervoor dat de medewerker ook blijft? Een goed begin is het halve werk: zorg voor een inwerktraject dat klopt aan alle kanten.


Een inwerktraject wordt effectief door verschillende werkvormen. Wanneer zet je welke werkvorm in? Zorg je er ook voor dat het inwerken logisch en voorspelbaar is? Daar wordt ons brein vrolijk van👍. En vergeet de veiligheid niet. Heeft de begeleider voldoende praktische handvatten om motiverend te begeleiden?


Ons team helpt jullie graag om een waardevolle inwerkperiode te realiseren. Dat doen we met een quick-scan van jullie huidige traject, afwisselende e-learnings, impactvolle trainingen of anders. Passend bij jullie situatie.


Benieuwd waar jullie nog winst kunnen behalen?  Wij ook?!

Opleidingen en trainingen voor nieuwe
KCC- en baliemedewerkers

Onze trainingen zijn klassikaal, online en via e-learnings te volgen. Jij kiest!

Customer Experience

Leren hoe je in de basis een goed en waardevol klantgesprek voert? Kies dan voor deze krachtige basistraining via MS Teams.

Klantgerichte communicatie

Zoek je een uitgebreide training basisgespreksvaardigheden op locatie? Oefen voor een goede gespreksstructuur en leer de klantvraag te analyseren.

E-learnings in klantcontact

Wil je in eigen tempo e-learnings en webinars in klantcontact volgen? En je eigen onderwerpen kiezen?

Vernieuwd: mbo3/4-certificaat Klantcontact Professional

Volg de erkende mbo3/4-training Klantcontact professional! Meer informatie?

Engels in klantcontact

Wil jij meer vertrouwen krijgen in het Engels spreken en/of schrijven naar klanten? En oefenen met vakjargon?

Coaching on the Job

Hulp nodig bij het coachen van medewerkers? De ervaren coaches van Ocaro staan voor je klaar!

Nederlands in klantcontact

Basiskennis Nederlands. De training wordt op maat gemaakt voor jullie organisatie en praktijksituaties.

Klant staat aan de balie

Vaardigheidsmodule dienstverlening (NVVB V1)

Praktische handvatten voor een nóg waardevoller klantcontact aan de balie.

Zelfontwikkeling in dienstverlening (NVVB V2)

Waar ligt jouw talent en hoe zet je dat in in jouw werk als medewerker Burgerzaken?