Handen met blad; groei

Gaan jullie voor Goud in behoud?

Het behoud van mensen is in deze tijd cruciaal. Denk aan krapte op de arbeidsmarkt en de hoge kosten van het inwerken van nieuwe mensen. Voor behoud van medewerkers is het van belang dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen. Bieden jullie al een concreet groeipad aan als het gaat om opleidingen? Niet alleen als het gaat om de doorgroei naar een andere functie, maar ook juist de zelfontwikkeling binnen de functie van klantenservicemedewerker zelf. 


Uit onderzoek blijkt dat mensen langer werkzaam bij een organisatie blijven door de mogelijkheid tot zelfontwikkeling. 


Wil jij eens van gedachten wisselen over het groeipad voor jullie organisatie? 

Neem dan contact op met Carolien de Oliveira Marreiros.

Hoe concretiseer je een groeipad voor het KCC?

Basis

Een logisch en effectief inwerkprogramma voor de nieuwe medewerker.

Verdieping

De medewerker beheerst de basis. Tijd voor verdieping.

Expert

De medewerker heeft ruime ervaring en floreert binnen het vak.

Verbreding

De medewerker beheerst het kanaal en wil kennis opdoen in andere kanalen.

Hoe werk je het groeipad uit?

  • Basis (start functie)

Voor een nieuwe medewerker is een logisch inwerktraject - bestaande uit trainingen, e-learnings, coaching en inwerken on the job – zeer belangrijk.

  • Sluiten de onderdelen voldoende op elkaar aan?
  • Is het gericht op het versterken van het zelfvertrouwen?
  • Heb je scherp waarom de medewerker voor jullie organisatie heeft gekozen?

Kortom: een goed begin is het halve werk voor Goud in Behoud.


  • Verdieping (binnen hetzelfde kanaal, bijvoorbeeld telefonie)

De medewerker beheerst de basis. Tijd voor verdieping binnen hetzelfde kanaal.

  • Wat bied je aan in deze fase?
  • Welke verdiepende trainingen of e-learnings?
  • Waar ligt de ambitie van de medewerker?
  • Zijn de persoonlijke leerdoelen helder?
  • Wat komt er uit de persoonlijke coaching?
  • Is het persoonlijk gewenst dat de medewerker een erkend mbo4-certificaat gaat behalen?


  • Expert in klantcontact

De medewerker heeft ruime ervaring en floreert in het vak.

  • Wat kun je aanbieden in deze fase?
  • Versterken van eigenaarschap in klantcontact?
  • Welke stap ziet de medewerker voor zich?
  • Doorgroei naar WFM of coach? Welke opleiding bied je hiervoor aan?


  • Verbreding binnen het vakgebied

De medewerker beheerst een kanaal - stel telefonie - en wil zich verbreden in andere kanalen. Denk bijvoorbeeld aan e-mail of chat.

  • Bied je uitdagende e-learnings en/of prakijkopdrachten aan?
  • Is het leren goed gekoppeld aan de praktijk?
  • Hoe maak je optimaal gebruik van de talenten op jouw afdeling?

Wat is jullie situatie?

Ben je nieuwsgierig van welke bestaande groeipaden jullie gebruik kunnen maken? En hoe jullie eigen groeipad eruit zou kunnen zien? Wij zijn benieuwd naar jullie situatie!