arrow_drop_up arrow_drop_down

Klantgerichte communicatie

Basisvaardigheden voor een waardevol gesprek met de klant.

Onze meest gevolgde training! 

8.7
Aanbeveling door deelnemers
1250
Deelnemers meegedaan
110
Organisaties meegedaan

Een waardevol klantgesprek voeren kan jij ook!

Ken je het gevoel van langs elkaar heen praten? Is het soms lastig om de daadwerkelijke klantvraag boven tafel te krijgen? Of wil je graag meer de leiding houden in een klantgesprek?


De training Klantgerichte communicatie levert jou het volgende op:

  • Een effectieve gespreksstructuur voor ieder klantcontact;
  • Het kunnen stellen van verhelderende vragen voor meer inzicht in de klantbehoefte;
  • Inzicht in dat luisteren iets anders is dan horen;
  • Het maken van contact;
  • Inleven in de situatie van de klant.

Hoe ziet een training klantgerichte communicatie er dan uit?

Naast de vaardigheden gaan we aan de slag met het leren maken van contact en jouw invloed hierop. Je 'neemt jezelf immers altijd mee' in klantcontact.

Het gesprek

Hoe voor je een zakelijk en vriendelijk telefoongesprek op basis van een effectieve gespreksstructuur?

Vraag achter de vraag

Hoe achterhaal je de vraag achter de vraag? Leer actief te luisteren en oefen met vraagtechnieken,

Inlevingsvermogen

Leer op welke manier je klantsignalen kan (h)erkennen en hoe je hiermee effectief om kunt gaan.

Houding

Onderzoek de kracht en de valkuilen van jouw referentiekader in een klantgesprek.

Benieuwd?

Praktisch

Online trainingen logo

Online training

Deze training kunnen jullie online volgen. Kies de vorm die bij jullie past.

Duur: 4 online sessies van 3 uur

Klassikale training

Deze training kunnen jullie klassikaal volgen. Kies de vorm die bij jullie past.

Duur: 2 dagen

Incompany

Wij verzorgen deze training incompany. Op maat en op de wijze die voor jou en je collega's het beste past.

E-learning

Tijdens de voorbereiding op deze training maak je gebruik van onze 

e-learningomgeving Luz. Zo kan je tijdens de training nóg meer oefenen met jouw ingebrachte voorbeelden.

Coaching

Na de training is coaching in de praktijk essentieel. Je brengt het geleerde daarmee direct in de praktijk. Kies voor een coach van Ocaro óf uit jouw organisatie. Meer weten over de coachopleiding?

Acteur

Je leert natuurlijk het beste als je het direct in de praktijk brengt. De laatste dag werken we met een acteur om de theorie beter te laten beklijven! Natuurlijk in een veilige en leuke sfeer.

Klaar voor meer waardevolle klantcontacten?

.