Klantgerichte communicatie

Leer de basisvaardigheden voor een waardevol klantgesprek.

Onze meest gevolgde training! 

8,9

Aanbeveling door deelnemers

1550

Deelnemers meegedaan

125

Organisaties meegedaan

Een waardevol klantgesprek voeren kan jij ook!

Ken je het gevoel van langs elkaar heen praten? Is het soms lastig om de daadwerkelijke klantvraag boven tafel te krijgen? Of wil je graag meer de leiding houden in een klantgesprek? Als (nieuwe) klantcontactmedewerker leer je met veel praktijkoefeningen de basisgespreksvaardigheden voor het vak van klantcontactmedewerker!


De training Klantgerichte communicatie levert jou het volgende op:

  • Een effectieve gespreksstructuur voor ieder klantcontact;
  • Het kunnen stellen van verhelderende vragen voor meer inzicht in de klantbehoefte;
  • Inzicht krijgen in dat luisteren iets anders is dan horen;
  • Het maken van contact;
  • Inleven in de situatie van de klant.


Hoe is een training Klantgerichte communicatie opgebouwd?

Naast de vaardigheden gaan we aan de slag met het leren maken van contact en jouw invloed hierop.

Het gesprek

Hoe voer je een zakelijk en vriendelijk telefoongesprek op basis van een effectieve gespreksstructuur?

Vragen

Hoe achterhaal je de vraag achter de vraag? Leer actief te luisteren en oefen met vraagtechnieken.

Inlevingsvermogen

Leer hoe je klantsignalen kunt (h)erkennen en hoe je hiermee effectief om kunt gaan.

Houding

Onderzoek de kracht en de valkuilen van jouw referentiekader in een klantgesprek.

Benieuwd?

Praktisch

Studieduur

Training: 2 dagen

Zelfstudie: 2 uur

laptop voor e-learning

E-learning

Tijdens de voorbereiding op deze opleiding maak je gebruik van onze 

e-learningomgeving Luz.

Acteur

De laatste dag werken we met een acteur om de theorie beter te laten beklijven! In een veilige en leuke sfeer.

Klaar voor meer waardevolle klantcontacten?

Op zoek naar een training voor jouw team?

Incompany offerte

Een training op maat voor jouw organisatie?


Stuur een e-mail en wij nemen binnen één werkdag contact met jou op.

Meer informatie

Ik wil graag iemand spreken over deze training.