Coaching on the job
Merk je dat er veel verschil zit in de gesprekskwaliteit van medewerkers? Of heb jij als teamleider of senior op dit moment weinig tijd om de medewerkers on the job te coachen? Zie je graag dat de coaching plaatsvindt op specifieke aspecten, zoals bijvoorbeeld empathie of het achterhalen van de vraag achter de vraag?
Onze coaches denken graag met jou mee en kunnen de coaching ook (tijdelijk) uit handen nemen!
Onze werkwijze
Een coachgesprek bestaat uit het meeluisteren en meekijken op de werkplek. Hierna vindt er een gesprek plaats met de medewerker en geeft de coach praktische handvatten.
Het coachen inclusief de vastlegging van de gesprekken kunnen we nog leuker en gemakkelijker maken met Luz, ons online leer- en coachplatform.
Het coachen op belangrijke thema’s uit een klantgesprek kunnen bijvoorbeeld zijn:
- actief luisteren;
- gespreksstructuur volgens de 5A-structuur: aanvang, analyse, aanbod, afsluiting en algemeen;
- verplaatsen in de situatie van de klant;
- gelijkwaardigheid in de klantrelatie;
- leiding nemen en houden tijdens een gesprek;
- omgang met emoties.
Wil jij zelf als coach in klantcontact aan het werk? Sluit dan aan bij onze leergang Waardevol coachen!