arrow_drop_up arrow_drop_down

NVVB Vaardigheidsmodule Dienstverlening

Jezelf ontwikkelen als dienstverlener in Burgerzaken?

Handvatten voor een nóg beter contact!

Om nu en in de toekomst de burger nog beter te kunnen helpen, geven we jou in deze module nog meer inzicht in jouw talent in klantcontact. Je wordt je meer bewust van jouw communicatiestijl en weet daardoor wat jouw ontwikkelpunten zijn. Uiteraard krijg je ook praktische handvatten voor een nog beter contact, om dat soms lastige gesprek aan de balie tóch goed af te ronden. Of om met meer energie jouw werkdag af te sluiten. Jezelf blijven ontwikkelen dus. Dat past bij het vak van dienstverlening en bij jou als Burgerzaken professional.

De NVVB Vaardigheidsmodule Dienstverlening levert jou het volgende op:


  • Invloed van persoonlijke waarden op dienstverlening;
  • Weten hoe je een waardevol contact realiseert;
  • Leren werken met een (persoonlijke) gespreksleidraad;
  • Hoe laat jij jouw talenten terugkomen in de gesprekken?;
  • Omgaan met emoties van jezelf en van de klant;
  • Ombuigen van boosheid en/of frustraties;
  • Bewustwording van je eigen gedrag en het effect van ander gedrag.

Hoe ziet deze vaardigheidsmodule er dan uit?

Naast de vaardigheden gaan we aan de slag met het leren maken van waardevol contact en jouw invloed hierop.

Bewustwording

Competenties van de ´nieuwe ambtenaar´ en de persoonlijke ´WHY´ komen aan bod.

Vaardigheden

Formuleer je persoonlijke leerplan en leg de basis voor meer waardevolle klantcontacten.

Emoties

Oefeningen voor het versterken van de competenties. Omgaan met emoties en escalatie.

Inhoud en relatie

Je leert communiceren op inhoud en relatieniveau zodat jouw gesprekken soepeler verlopen.

Benieuwd?

Praktisch

3 dagen

Deze module bestaat uit 5 dagdelen training en een examen.


Klassikaal

Deze training wordt klassikaal gegeven. Leer samen met jouw collega´s of met andere professionals.

Incompany of open inschrijving

Schrijf jezelf in voor de module via de NVVB of meld jouw team bij ons aan. Dan helpen we jou met de inschrijving.

E-learning

Tijdens  deze training maak je gebruik van onze e-learningomgeving Luz. Zo kan je tijdens de training nóg meer oefenen en werken aan jouw leerplan.

Coaching

Na de training is de coaching in de praktijk essentieel. Je brengt het geleerde daarmee direct in de praktijk. Kies intern een coach of vraag Ocaro om een coach.

Acteur

Je leert natuurlijk het beste als je het direct in de praktijk brengt. De laatste dag werken we met een acteur om de theorie beter te laten beklijven!

Klaar voor het behalen van jouw NVVB V1 certificaat?