'Deze situatie is vast erg frustrerend voor u'.
Merk je dat je het soms lastig vindt om helder te krijgen wat een ander vindt, voelt of bedoelt? Of heb je wel eens emotionele klanten aan de telefoon of balie en wil je hierop nog beter leren reageren? In de training ‘De kracht van empathie’ krijg je handvatten om empathisch te luisteren en reageren.
Empathie is luisteren om écht te begrijpen en niet direct te antwoorden. Empathisch reageren betekent ook ‘in iemands schoenen gaan staan’ en je sterk inleven in de situatie van de ander.
People don’t care how much you know until they know how much you care
- Theodore Roosevelt
De training 'De kracht van empathie' levert jou het volgende op:
- Bewustwording van de kracht van empathie in klantcontact;
- Versterkte empathische vaardigheden door middel van praktijksimulaties;
- Empathische hulpzinnen voor jouw klantgesprekken;
- Van autobiografisch luisteren naar empathisch luisteren;
- Voorkomen van escalaties.