De kracht van empathie

Luisteren om écht te begrijpen en niet direct te antwoorden.

Boze man met luidspreker en telefoon
8,6
voor de training
9,5
voor de trainers
85%
beveelt deze training aan

'Deze situatie is vast erg frustrerend voor u'.

Merk je dat je het soms lastig vindt om helder te krijgen wat een ander vindt, voelt of bedoelt? Of heb je wel eens emotionele klanten aan de telefoon of balie en wil je hierop nog beter leren reageren? In de training ‘De kracht van empathie’ krijg je handvatten om empathisch te luisteren en reageren. 

Empathie is luisteren om écht te begrijpen en niet direct te antwoorden. Empathisch reageren betekent ook ‘in iemands schoenen gaan staan’ en je sterk inleven in de situatie van de ander. 

 

People don’t care how much you know until they know how much you care

- Theodore Roosevelt


De training 'De kracht van empathie' levert jou het volgende op:

  • Bewustwording van de kracht van empathie in klantcontact;
  • Versterkte empathische vaardigheden door middel van praktijksimulaties;
  • Empathische hulpzinnen voor jouw klantgesprekken;
  • Van autobiografisch luisteren naar empathisch luisteren;
  • Voorkomen van escalaties.

Hoe is de empathie training opgebouwd?

Tijdens deze training krijg je concrete handvatten waarmee je direct aan de slag kunt! Je krijgt de ruimte om zelf casuïstiek in te brengen.

Bewustwording empathie

Tijdens de training bespreken we prikkelende stellingen rondom empathie.
listen more talk less

Empathisch luisteren

Zet jij tijdens jouw gesprekken jouw professionele nieuwsgierigheid aan?

Klantenservicemedewerker met headset en geel shirt

Praktijksimulaties

Hoe maak je contact met de klant en voorkom je escalaties?

Vraagtekens, vrouw

Vraagtechnieken

Waar is de vraag achter de vraag van de klant? Leer de juiste vraagtechnieken.
checklist

Blikopeners

Verzamel empathische hulpzinnen om te gebruiken in jouw gesprekken.

Casuïstiek

Tijdens de training mag je eigen casuïstiek inbrengen om mee te oefenen.

Benieuwd?

Praktisch

Studiebelasting

Training: 1 dagdeel

Zelfstudie: ongeveer 2 uur

laptop voor e-learning

Zelfstudie

Voor zelfstudie maak je een voorbereidende opdracht. De zelfstudie voor deze training bedraagt ± 2 uur.

Oefenen

Tijdens deze training oefen je met de andere deelnemers. Zodra je het geleerde in de praktijk brengt, onthoud je het beter.

Leren hoe je met empathie kunt reageren?

Schrijf je hier direct in!

Open inschrijving

Op de volgende dag en tijd:

Nieuwe data volgen.


Investering: €225,-


Locatie: Kasteel ter Horst in Loenen

of online via MS Teams

Open inschrijving

Op de volgende dag en tijd:

Nieuwe data volgen.


Investering: €225,-


Locatie: Kasteel ter Horst in Loenen 

of online via MS Teams

Incompany

Een training op maat voor jouw organisatie?


Stuur een e-mail en wij nemen binnen één werkdag contact met jou op.