arrow_drop_up arrow_drop_down

Omgaan met emoties

Het is geen kunstje. Het vraagt om bewustzijn en een andere kijk op emoties.

Maak 'de weg' vrij voor een gezamenlijke oplossing!

Jouw werk gaat over contact maken. En wat als een emotie van de klant dat contact behoorlijk in de weg zit? Of dat je onder de indruk raakt van een boze klant? Wat doe je als de emotie van een klant jou in de ban heeft? De training Omgaan met emoties levert jou het volgende op:


  • Vanuit bewustzijn het patroon van emoties kunnen doorbreken;
  • Handvatten bij weerstand of agressie van een klant;
  • Het brengen van slecht nieuws;
  • Grenzen stellen en escalatie voorkomen in een gesprek;
  • Op afstand kijken naar jouw eigen emoties;
  • Van autobiografisch naar empathisch luisteren.

Hoe ziet een training Omgaan met emoties er dan uit?

Naast nieuwe inzichten en vaardigheden gaan we in op jouw praktijksituaties.
Je leert je eigen valkuilen en emoties te signaleren op het moment
dat deze zich voordoen.

Emoties

Verwelkom de emotie van de klant en leer hier effectief mee om te gaan.
Inhoud en relatie

Inhoud en relatie

Leer het onderscheid maken tussen inhoud en relatie.

Triggers

Ontdek de triggers van de emoties bij jouw klanten.

Grenzen stellen

Ontdek waar jouw grenzen liggen en hoe je deze in het gesprek aangeeft.

Luisteren

Van autobiografisch naar empathisch luisteren.

DAS

Voorkomen van escalatie

Hoe voorkom je escalatie in het gesprek met jouw klant?

Benieuwd?

Praktisch

Online trainingen logo

Online trainingen

Deze training kun je online volgen. Kies de vorm die bij jullie past.

Duur: 4 online sessies van 3 uur

Klassikale trainingen

Deze training kunnen jullie klassikaal volgen. Kies de vorm die bij jullie past.

Duur: 2 dagen

Incompany

Wij verzorgen deze training incompany. Op maat en op de wijze die voor jou en je collega's het beste past.

E-learning

Tijdens de voorbereiding op deze training maak je gebruik van onze 

e-learningomgeving Luz. Zo kan je tijdens de training nóg meer oefenen met jouw ingebrachte voorbeelden.

Coaching

Na de training is de coaching in de praktijk essentieel. Je brengt het geleerde daarmee direct in de praktijk. Kies voor een coach van Ocaro óf uit jouw organisatie. Meer weten over onze coachopleiding?

Acteur

Je leert natuurlijk het beste als je het direct in de praktijk brengt. De laatste dag werken we met een acteur om de theorie beter te laten beklijven! Natuurlijk in een veilige en leuke sfeer.

Leren hoe je de klant kan helpen om - voorbij de emoties - samen tot een oplossing te komen?