arrow_drop_up arrow_drop_down

Klantgericht e-mailen

Meer zelfvertrouwen in klantgericht e-mailen?

Elke e-mail op een klantgerichte wijze schrijven?

Wat betekent klantgericht e-mailen en wat is hierin belangrijk? Als organisatie wil je dat medewerkers een e-mail schrijven op een uniforme manier. En het liefst ook zo klantgericht mogelijk! Maar hoe je dat dan? Zijn de huidige e-mails wel zo klantgericht geschreven?


De training Klantgericht e-mailen levert het volgende op:

  • Klantgericht e-mailen, waar let je op?;
  • Bewustwording van eigen geschreven e-mails;
  • Foutloos, uniform en gestructureerd e-mailen op basis van een e-mailleidraad;
  • Hoe zorg je ervoor dat een klant zich 'gezien' en 'gehoord' voelt?;
  • Effectief reageren op inhoud en op emotie;
  • Bewustwording van de keuze voor een kanaal (beter even bellen?);
  • Actief schrijven, positief en modern taalgebruik.

Hoe ziet een training Klantgericht e-mailen er dan uit?

Je krijgt concrete handvatten waarmee je direct aan de slag kunt.
Breng jouw eigen voorbeelden van e-mails in!

Opbouw van een e-mail checklist

Structuur

Schijf jouw e-mailbericht helder én met een logische 5A opbouw.

Spelling en grammatica foto - gescheurd papier

E-mail of email?

Fris kort jouw kennis van spelling en grammatica op.

Bewustwording en vaardigheden

Weet jij wanneer je een klant beter kan bellen in plaats van e-mailen?

Actief en modern schrijven

Leer om positief en modern taalgebruik te hanteren met een begrijpelijke schrijfstijl.

e-mail vaardigheden

Inhoud en emoties

Hoe reageer je effectief op inhoud én emoties in een  e-mail?

e-mail vaardigheden

Beleving

Leer hoe de klant zich ook in een e-mail 'gezien' en 'gehoord' voelt.

Benieuwd?

Praktisch

Online training

Deze training kunnen jullie online volgen. Kies de vorm die bij jullie past.

Duur:2 online sessies van 3 uur

Klassikale training

Deze training kunnen jullie klassikaal volgen. Kies de vorm die bij jullie past.

Duur: 1 dag

Incompany

Wij verzorgen deze training incompany. Op maat en op de wijze die voor jou en je collega's het beste past.

E-learning

Als voorbereiding op deze training maak je gebruik van onze online leeromgeving Luz. Zo kan je tijdens de training nóg meer oefenen met jouw voorbeelden.
Bonus cadeautje

Bonus

In onze online leeromgeving kun je ook na de training nog 1 maand volop gebruik maken van en oefenen in de e-learnings. Zo kun je het geleerde nóg beter borgen!

Leren hoe je klantgericht e-mailt?