20 jaar Ocaro

Dank je wel voor 20 jaar Ocaro!!

 

20 jaar geleden. Ik zie mezelf nog zo zitten. In de huiskamer. Telefoon en een hele grote PC op tafel. Ik wist het zeker. Ik ga starten met mijn ondernemersdroom: organisaties helpen bij het realiseren van waardevol klantcontact.

En dan heb je een eerste opdracht: een training voor teamleiders. Superzenuwachtig, maar tegelijkertijd smaakte het direct naar meer.

Vele ‘eerste momenten’ volgden. Vaak staan juist die in ons geheugen gegrift. Bij mij tenminste wel:)

De eerste collega’s kwamen in dienst, Patricia, Bert, Philip, Nadja, Anouk…….  . Eerste trainingen met LSD, NIVEA en het DAS-model, wie kent ze niet :) Een eerste gemeente als klant, de gemeente Apeldoorn. Nog steeds een fijne relatie na al die jaren!

Help! De eerste crisis in 2009/2010, wat nu? Dankzij innovatieve collega’s en trouwe opdrachtgevers: gestart met onze mbo3-opleiding, later bekend als Erkend Talent.

Een flinke tijd later volgde de eerste leergang waardevol coachen met Anouk als regisseur. En dan: yes, de eerste Luz-versie van ons leer- en coachplatform gaat live! Bloemen voor Mayke. De eerste……

Vele ‘eerste momenten’– en vooral het leren hiervan - hebben ons gevormd tot waar we nu staan. Met vallen en opstaan. Soms gierend van het lachen, soms huilend op de bank.  Terugkijken, ervan leren en weer doorgaan. Nieuwe kansen zoeken. Maar ook: ‘het goed hebben met elkaar’, zoals ik het intern altijd noem.

Graag wil ik jou bedanken voor 20 jaar Ocaro! Zonder jou, collega’s, oud-collega’s, opdrachtgevers, freelancers, leidinggevenden, medewerkers klantcontact en partners hebben we als Ocaro geen bestaansrecht. Dan houdt het morgen voor ons op. En voor mij is het meer dan bestaansrecht alleen. Dank voor de fijne samenwerking, jullie durf om samen met ons te vernieuwen, ontstane vriendschappen en waardevolle contacten! Iedere dag maken we met elkaar de klantcontacten - en daarmee de organisaties en maatschappij - een beetje mooier. Om zo van betekenis te zijn.

 

Carolien

 

PS: nog meer lezen over 20 jaar Ocaro? Lees dan het artikel in Customer First.

Over de schrijver